آیت الله منتظری و ردّ نظریه ی غصب فدک !؟

شب گذشته آقای حاج منصور ارضی در یکی از هیئآت تهران گفت :


حالا باید منتظری در شب اول قبرش جوابگوی حضرت زهرا س باشد که فدک را انکار کرد .

 ...............................................................


یادآوری 1 :زمانی که آقای منتظری ره  از قائم مقامی رهبری عزل شدند ،

توسط برخی از تندرو ها سوالی طرح شد با این عنوان که :

آیا می دانید چرا منتظری زمین خورد و خوار شد ؟

و سپس به این سوال، توسط  همان طراحان غرض ورز ، پاسخی بدین

شرح داده شد که :

منتظری به اینکه فدک توسط خلفاء غصب شده  ، قائل نبوده است و متعقد بوده که

 فدک حق مسلم حضرت زهرا س نبوده است و هر کس با حضرت زهرا در بیفتد ، خوار

خواهد شد .

یادآوری 2 : معتقد هستم که شرع مقدس و کامل ما ، به ما اجازه ی توهین حتی به

دشمنانمان را  نمی دهد.

حال به چه اجازه به یک فردی که خیلی از بزرگان امروز ما از شاگردان وی بوده اند ؛

بدون اینکهبدانیم اصل ماجرا چه بوده است ؛ اهانت می کنیم ؟

یادآوری 3 : تا جایی که این کمترین در آثار ایشان مطالعه داشته ام ،

شرح خطبه ی فدکیه ایشان در میان ده ها شرح تخصصی نوشته شده بر این خطبه، به

عنوان یکی از بهترین شروح در دسترس بوده و این مسئله بر اهل تحقیق پوشیده

نیست .


..............................

این حقیر ( حسین مداحی ) مطلب را ( یادآوری 1 ) را از آیت الله منتظری تحت سوالی

درباره فدک ، جویا شدم .

جوابیه ی ایشان بدین شرح است :(بند الف و ب  مربوط به سوال می باشد )


 

 و البته اینهم تصویر دستخط آیت الله منتظری در پاسخ به شایعه انکار فدک

 

 تصمیم گیری و نصب اتهام بر اساس شایعات ، آنهم توسط ذاکر اهل بیت ،

حاج آقا منصور ارضی که خود ، از پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت می باشد ؛

به دور از ادب اسلامی و آنچه که مد نظر اهل بیت است ؛ می باشد .


حال نوک پیکان اتهام به سمت دوست باشد و یا دشمن .

تهمت ، تهمت است .

چه به دوست باشد

چه به دشمن .

چه به مومن باشد

چه به کافر

/ 37 نظر / 150 بازدید
نمایش نظرات قبلی
طلبه حوزه علميه قم

عزيز دلم من بي ادبي نكردم فقط آنچه را مي دانستم بيان كردم. درباره ادب سوال مي كنم، آيا كلام امام(ع) كه به حر فرمودند «ثكلتك امك»، تند و گزنده نيست. آيا كلام اما كه خطاب به كوفيان فرمودند شكمهايتان از حرام پر شده يا كلام امير المومنين به كوفيان كه فرمودند«يا اشباه الرجال و...» صادر نشده است. ادب متناسب با شان مخاطب است، اين شيخ متوفي سالها در سخنانش تمامي افتخارات نظام و انقلاب را زير سوال برد، به نظر شما آْيا لايق آن سخناني نيست كه امام (ع) به كوفيان فرمودند. در مقابل ولايت صف آرايي كرد آيا اين همان نفاق نيست. به نظر بنده شما دچار عدم تعادل در جاذبه و دافعه هستيد، اين همان بيماري است كه شهيد مطهري كتاب معروفش را براي درمان آن نوشت. بعد هم شما در مورد يكي از مهم ترين مسايلي كه درباره شخصيت وي مطح است بي اطلاع معرفي مي كنيد. قضيه شهيد جاويد تنها يك كتاب نبود بلكه فتنه اي بود كه با هوشياري امام تا حدود زيادي خنثي شد، حتما منابعي را كه معرفي كردم مطالعه كنيد. از اينكه مزاحم شدم عذر مي خواهم. خداوند همه ما را از لغزش ها مصون دارد!

طلبه حوزه علميه قم

در جواب:« با نام قابل انتقال به غیر» لطفا حباله ازدواجتون رو بدهيد تا به غير منتقلتون كنم شايد بيشتر مورد استفاده واقع بشويد.

...

برای خودمون متاسفم

عزیز

خیلی از امثال شما خوشم میاد....مرحبا ...شما یه طلبه واقعی هستی....بمنم سر بزن

با نام قابل انتقال به غیر

آخه الاغ جان کوری نمی بینی این مرجع مرحوم نوشتند « بخشیدن فدک به حضرت زهرا توسط پیامبر » ؟ بازم بگو نظرشون با همه مخالف بوده و بگو در اختیار پیامبر بوده ... کوری دیگه ... کور

مجیدی

حاج حسین شما به خودت نگیر. متاسفانه حاج منصور چرت و پرت زیاد کیگه

مجیدی

یه سوال. شما این مصالبی که دوستان به عنوان نظر گذاشتن رو تایید کردید؟

امیر ثابت قد م

سلام. جناب مداحی عزیز خوشحالم که فعالیت رادوباره شروع کردی . مطلبتان تحقیقی بود . جنا ب رفسنجانی دریکی ازخطبه های نماز جمعه درمورد "فدک " مفصلا وبه تحقیق سخن گفت وخود اوهم درعربستان به "باغ فدک " رفته است . آیت الله منتظری مورد احترام مردم است قبل وبعد ازرحلت .اما همه نظرات علما نمی تواند قابل قبول برای همه باشد . اشکالاتی هم البته درنظرات وجود دارد به همین دلیل فقه شیعه را فقه پویا نام نهاده اند البته حالا بیشتر فقه حکومتی شده است . مطلبی داریم تحت عنوان "مرز آزادی وخفقان " بخوانید وبه دوستان بگوئید که بخوانند . بهرحال ازتماس باشما خوشحالم .

سینا

سلام آقای مداحی بهتر نیست برگردید به مداحی قبل بزرگی میفرمود : اگر در مورد مطلبی که شبهه در مورد آن هست و ما آگاه مطلق بر آن مطلب نیستیم , نظر ندهیم , در آخرت دو سر سود کرده ایم . زیرا اگر مطلب اشتباه بوده باشد وما آن را تائید نکرده باشیم که مورد تشویق قرار میگیریم واگر درست بوده باشد نیز مارا به دلیل عدم تائید تنبیه نمی کنند ولی بدا به حالمان اگر برعکس موضوع اتفاق بیافتد . خداوند شما را در پناه خود حفظ بفرماید .

...

استادمون می گفتن یکی از اساتید لبنانی اهل سنتشون درحال نوشتن کتابی در برائت یزید بن معاویه بود... اگر دنبال سند هم بگردید میشه به اقوال خود یزید پس از شهادت سیدالشهدا و اصحاب باوفاشون اشاره کرد که دستور به اقامه عزا داد و جمله ای که می گوید: اگر در کربلا بودم از حسین دفاع می کردم ولو بوسیله فدا کردن فرزندم. (منبع کتاب روضه های شیخ شوشتری-منبع اصلی که در کتاب ذکر شده یادم نیست شرمنده) تمام این اقوال صحت داره اما بعد از روشن شدن ماجرا که چه آبروریزی ای برای یزید به همین سبب ایجاد شده و پایه های حکومتش سست خواهد شد به سبب این جنایت. یعنی نه اون جنایت قابل انکار بوده و نه این موضع گیری بعد از جنایت. در مثل مناقشه نیست. اینکه کسی جایی موضعی گرفته و بعدتر موضع دیگه ای اخذ کرده دلیل بر دروغگویی دیگران در نقل قول اون نظریه قدیم تر نیست. و البته زمان و شرایط تغییر موضع هم حائز اهمیته و همچنین حیطه اثر گذاری فردی که موضع اشتباه بیان کرده و میزان جبران.. و ....!!! همونقدر که حضرت حر تنها به سبب یک ادب خاص نسبت به مادر سادات به درجه اصحاب عاشورایی سیدالشهدا رسید اهمیت موشع گیری های افراد در این زمینه رو نشون مید